Gemeente Ommen
geen max tarief
Overijssel
24 uur per week
17 december 2024
17 december 2026
Organisatie
De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners. Al onze collega’s werken vanuit een brede rol die kan veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Daarbij hebben we veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om de klus te klaren. Dit vraagt ook om zelfstandig te kunnen werken als het nodig is. Onze organisatie bestaat uit 4 clusters.
Ieder cluster heeft een coördinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collega’s coached bij de uitvoering van de taken.
Opdracht
- Verantwoordelijk voor het leiden en coordineren van een aantal projecten op het gebied van woningcorperatie en ruimtelijke ontwikkeling;
- Samenwerking met externe partijen, zoals de woningcorporatie en projectontwikkelaars om ervoor te zorgen dat projecten worden gerealiseerd binnen de gestelde kaders van tijd, budget en kwaliteit;
- Begeleiden projecten op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling en Gebiedsontwikkeling. Deze projecten zijn in december 2023 vastgelegd door de gemeenteraad in het zogenaamde Addendum op de Woonvisie. Het betrefft woningbouwontwikkelingen in bestaand stedelijk gebied als ook uitleglocaties. Projecten betreffen onder andere: Vlierlanden Fase III en de XL - kavels.
Het doel is dat deze aangewezen projecten de komende twee jaar zijn uitgewerkt en zover gereed zijn dat de gronden uitgegeven kunen nworden ten behoeve van de realisatie van woningbouw.
De gemeente wil daarom dat voor de addendumlocaties de volgende resultaten worden geboekt per locatie voor het jaar 2027:
a) Projectplan;
b) Communicatieplan;
c) Stedenbouwkundigplan (inclusief landschappelijk ontwerk);
d Ontwikkel- en realisatiestrategie;
e) Vastgestelde grondexploitatie door de gemeenteraad;
f) Vastgesteld omgevingsplan.
Naast de bovenstaande twee projecten wordt ook gevraag aan de projectleider om de afronding van het woningbouwproject Haven Oost te begeleiden. Voor dit project zijn de eerder genoemde resultaten a t/m f reeds bereikt. Aan de projectleider wordt gevraagd om dit plan in 2027 definitief gerealiseerd te hebben. Dat betekent dat het gewenste programma (wonen & werken) gerealiseerd is en de openbare ruimte is aangelegd (Woonrijp maken).
De opdracht bestaat uit de volgende onderdelen:
Competenties
- Politiek bestuurlijke sensitiveit;
- Initiatiefnemened en zelfsturend;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Gesprek voeren emt externen en belangen behartigen van de gemeente en de inwoners;
- Zelfstandige integrale aanpak, maar werkt ook met andere partijen samen;
- Politiek bestuurlijke sensitiviteit, samenwerken, ondernemerschap en creativiteit.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-woe-do-vrij
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox