Stedin Groep

Pmo contract ls buurtaanpak

Stedin Groep

  • geen max tarief

  • Zuid-Holland

  • 40 uur per week

  • Inkoop
  • 17 november 2025

  • 16 november 2026

De opdracht­omschrijving

Werk waar je trots op kan zijn. Dit ga je doen.

Om het stroomnet in wijken te versterken heeft netbeheerder Stedin een aanbesteding uitgeschreven. Het gaat om werkzaamheden voor de Buurtaanpak waarin Stedin buurt voor buurt het stroomnet versterkt. De verzwaring is nodig vanwege de groeiende vraag naar stroom door onder andere elektrisch laden, warmtepompen en de komst van nieuwe woningen en bedrijven.
De voorbereiding van de aanbesteding loopt al enkele maanden. Er zijn meerdere consultatieronden met de markt gehouden. Het contract biedt aannemers ruimte om innovaties sneller te testen en daarna breed toe te passen, met als doel om sneller te bouwen. Op basis hiervan kunnen aannemers een inschrijving doen. Aannemers krijgen in deze aanbesteding de garantie op werk. In vaste gebieden gaat Stedin werken met vaste aannemers en vaste teams van Stedin. De verwachting is dat eind 2025 bekend wordt gemaakt welke aannemers de Buurtaanpak gaan realiseren.
Voor de implementatie en het beheer van dit contract zoeken we op korte termijn een portfolio management ondersteuner (PMO). Hierbij ben je de trekkende kracht om ervoor te zorgen dat de stuuroverleggen op tactisch en strategisch niveau voorbereid en vastgelegd worden. Dit doe je in opdracht van de programma manager en de ketenmanager LS. Enerzijds organiseren van vergaderingen, voortgangsrapportages, planningen bijhouden, stukken voor vergaderingen verzamelen en harmoniseren. Anderzijds ook onboarding van nieuwe collega’s en oog voor het team. Stakeholders op de hoogte houden en informeren over de status van het programma met nieuwsberichten en andere hulpmiddelen. Samen met procesexperts en change teams zorg jij ervoor dat alle contractdocumenten, templates en andere informatie op de SharePoint altijd makkelijk toegankelijk en actueel zijn.

Je opereert zelfstandig en weet welke zaken er allemaal nodig zijn om de continuïteit van het programma te borgen. Je regelt die vergaderingen. Haalt de input op bij de verschillende deelnemers en maakt hiermee een helder overzicht van de maandelijkse voortgang. Je weet hoofdzaken en bijzaken te onderscheiden. Je hebt gevoel voor welke zaken op directieniveau gerapporteerd moeten worden.

Een goed team. Daar hoor je bij.
Je werkt nauw samen met de programmamanager, de ketenmanager, teamleiders, portfoliomanager, projectleiders, business control en manager projectbeheersing van de keten Laagspanning. Jij speelt dus een centrale rol in het programma alsmede een belangrijke rol naar alle stakeholders daar omheen. Je rapporteert inhoudelijke aan de programmamanager van het contract LS-Buurtaanpak en hiërarchisch aan de ketenmanager LS. 

De Eisen

  • Kandidaat is bereid om op onze verschillende locaties te werken. Zodat er goede aansluiting met de stakeholders is.
  • De aanvraag betreft een ondersteunde rol en volgt instructies op van leidinggevende. Dit past NIET binnen de wet DBA. Hierdoor is het NIET mogelijk om ZZP'ers te contracteren. Eventueel geïnteresseerde ZZP'ers kunnen zich op detacheringsbasis (= in loondienst) laten aanbieden door een bureau.
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol als PMO voor grotere programma’s of portfolio’s.
  • Kandidaat heeft aantoonbare affiniteit met hr gerelateerde zaken.
  • Kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde HBO opleiding
  • Kandidaat heeft een goede beheersing van MS Office en MS Projects. De PMO is ook bekend met de basis van zowel projectmatig als Agile werken. Ervaring specifiek met SharePoint, Excel en met Power BI eis zijn gewenst.
  • Het CV is voorzien van referenties (naam, functie en contactgegevens referent) of deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
  • Kandidaat dient de Nederlandse taal machtig te zijn in woord en geschrift, een aanbieding op deze aanvraag is hierbij een akkoordverklaring
  • Deze aanvraag is NIET geschikt voor de inzet van zzp'ers. Leverancier verklaart hierbij dat de aangeboden professional: • is opgenomen in de loonadministratie van Leverancier of een derde partij; • in loondienst is bij een Leverancier die de juiste certificering heeft voor het uitlenen van personeel; • is verzekerd voor werknemersverzekeringen; • geen directeur-grootaandeelhouder (DGA) van de B.V. is waar het contract mee afgesloten wordt of van hiermee participerende ondernemingen; • netto-loon uitbetaald krijgt, waarover de wettelijk voorgeschreven loonheffingen, loonbelasting en premies voor volks- en werknemersverzekeringen zijn ingehouden en afgedragen aan de Belastingdienst door de Leverancier of derde partij;

De Wensen

  • Graag marktconform aanbieden. Tarieven dienen all in te zijn. Losse declaraties zijn niet toegestaan
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Deze kunnen worden getoetst in een gesprek met de opdrachtgever. - Goed kunnen plannen - Verantwoordelijkheidsgevoel - Flexibele instelling - Goede communicatieve vaardigheden - Resultaatgericht - Proactief - Luistervaardig
  • Is de kandidaat eerder werkzaam geweest binnen Stedin? Indien kandidaat eerder werkzaam is geweest binnen Stedin dan dient de reden van vertrek in het CV te staan. Tevens worden intern referenties ingewonnen. Mocht de reden van vertrek en de referentie(s) niet overeenkomen, dan wordt de toelating in het Dynamisch Aankoopsysteem ontnomen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox