Nationale Politie

Onderwijsplanner

Nationale Politie

De opdracht­omschrijving

Als onderwijsplanner binnen het Team Onderwijsplanning & Capaciteitsmanagement (OCM) verzorg je de planning en roostering van het basispolitieonderwijs (BPO) op een BPO-locatie. De werkzaamheden bestaan onder meer uit het opstellen, bijhouden en bewaken van onderwijsactiviteiten. De kandidaat toetst of de planning en de roosters voldoen aan de gemaakte afspraken. 

Ook bewaak je de voortgang van het planningsproces. Knelpunten los je op en je overlegt hierover met de verantwoordelijken binnen het onderwijs. Indien er op aanvraag acteurs of lotus slachtoffers nodig zijn, regel jij dat deze worden ingeroosterd. Daarnaast kun je accurate managementinformatie genereren voor het management. 

De planning en roostering gebeurt in samenwerking met de teamchef van de onderwijslocatie en onder verantwoordelijkheid van de teamchef Team OCM. De Politieacademie is het opleidings- en kenniscentrum voor de Nederlandse politie waar competentiegericht onderwijs, kennis en het politiewerkveld samenkomen. De school voor het Basis Politieonderwijs (BPO) is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en verzorgen van het politieonderwijs (inclusief examinering) gericht op de startende beroepsbeoefenaar en zijn/haar definitieve toelating tot een uitvoerende functie in de politiepraktijk. Het BPO verzorgt kwalificerend politieonderwijs, dat aansluit op het middelbaar beroepsonderwijs en hoger onderwijs. De kandidaat maakt onderdeel uit van het Team OCM ten behoeve van het Basispolitieonderwijs. Samen met je collega’s verzorg je de planning en het rooster van het basispolitieonderwijs (inclusief examinering). 

Je collega’s zitten verdeeld over zeven locaties en werken voor hun eigen locatie(s). We proberen zoveel mogelijk gebruik te maken van elkaars ervaring en kennis, en streven naar eenduidigheid.


Verantwoordelijkheden

Samen met je collega’s verzorg je de planning en het rooster van het politieonderwijs (inclusief examinering). Knelpunten los je op en je overlegt hierover met de verantwoordelijken binnen het onderwijs. Daarnaast kun je goed inspelen op veranderingen en snel schakelen tussen je werkzaamheden.

De Eisen

  • Eis 5. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Syllabus+. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 3. De kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig, volledig en afgeronde diploma op MBO-3 niveau, waarbij planning een onderdeel was van de opleiding. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
  • De Externe is inzetbaar vanaf 01-02-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-01-2026 voor 36 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Eis 2. De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV. Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de Inschrijver.
  • Eis 4. De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als planner. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
  • Eis 6. Vereiste competenties/vaardigheden: Klantgerichtheid: Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in. Accuratesse: Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten. Flexibel gedrag: Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden. Probleemanalyse: Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens. Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat. Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.

De Wensen

  • Wens 1. De kandidaat heeft minimaal één jaar aantoonbare werkervaring met onderwijsplanning. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren.
  • Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met andere plansystemen, dan Syllabus+. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren.
  • Wens 3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het plansysteem TimeEdit. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren.
  • Wens 4. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met Excel. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox