gemeente Utrecht

Financial controller

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig! 

Voor de duur van circa 4 maanden zijn wij op zoek naar een financial controller op de afdeling financiën van het organisatieonderdeel Stadsbedrijven. Jij komt als adviseur te werken voor de afdeling vastgoed exploitatie (VGE). Vastgoed exploitatie exploiteert de parkeergarages, begraafplaatsen, wijk- en buurthuizen, zwembaden en sportaccommodaties. 

Je taken zijn:
Als financial controller ben je zelfstandig werkzaam voor een aantal afdelingen binnen het onderdeel VGE. Vanuit je expertise ben je in staat om zelfstandig met eigen inzicht de volgende taken op te pakken, dit doe je wel in afstemming met de daarvoor verantwoordelijke budgethouders:
-    Opstellen van periodieke rapportages en het maken van prognoses;
-    Bespreken van deze rapportages en prognoses met budgetbewakers en management;
-    Beantwoorden van vragen van budgetbewakers en budgethouders;
-    Opstellen van de begroting 2025;
-    Werkzaamheden inzake interim, jaarcontrole voor de accountant;
-    Overige werkzaamheden die samenhangen met bovenstaande taken.

Jij hebt:
-    Minimaal hbo diploma in de richting van bedrijfsadministratie of bedrijfseconomie;
-    Aantoonbare werkervaring in bovenstaande taken, minimaal 5 jaar binnen not-for-profit / overheidsorganisaties;
-    Gemeentelijke ervaring op bovenstaand takenpakket, kennis van BBV;
-    Communicatief sterk;
-    Analytisch sterk;
-    Kennis van het Officepakket (Excel).

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Gesprekken zijn gepland op dinsdag 27 augustus
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over minimaal een hbo-diploma:

De Wensen

  • Je hebt een studie afgerond in de richting van Bedrijfsadministratie of Bedrijfseconomie:
  • Aantal jaren werkervaring binnen not-for-profit / overheidsorganisaties: - 0 tot 3 jaar - 3 tot 5 jaar - Meer dan 5 jaar
  • Heb je aantoonbare en relevante werkervaring binnen een gemeente? (met aantoonbaar en relevant bedoelen wij dat je minimaal 1 jaar of minimaal 1 opdracht hebt gedaan binnen een gemeente) Selecteer de grootste optie die voor jou van toepassing is.   - G4 gemeente - 100.000+ gemeente - Kleinere gemeente - Nee
  • Heb je kennis van BBV?
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Aantal jaren werkervaring in een soortgelijke functie: - 0 tot 3 jaar - 3 tot 5 jaar - Meer dan 5 jaar

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox