Gemeente Leiden
max €90 per uur
Zuid-Holland
36 uur per week
06 februari 2025
06 september 2025
Wij zijn op zoek naar een Coördinerend Senior Inkoopadministratie & Crediteuren. In
deze functie geef je operationeel en functioneel leiding aan het team van de
Inkoopadministratie, waaronder de crediteurenadministratie, contractregistratie en
financieel administratief medewerkers. Daarbij heb je oog voor zowel de wensen en
behoeften vanuit de verschillende klantorganisaties als voor de ontwikkeling van het
team. Ook draag je samen met je Teammanager, Manager Inkoop & Financiën en de
andere collega teammanagers zorg voor het neerzetten en door ontwikkelen van de
nieuwe afdeling Inkoop & Financiën.
Team Contractadvies en Inkoopadministratie bestaat uit zo’n 40 collega’s. We weten
elkaar makkelijk te vinden om te overleggen en om samen te werken. Het onderdeel
inkoopadministratie (waar jij operationeel leiding aan geeft) bestaat uit zo’n 20 collega’s.
De inkoopadministratie bestaat uit financieel administratief medewerkers, medewerkers
contractregistratie en medewerkers P2P. De collega’s van het team Contractadvies en
Inkoopadministratie werken ook nauw samen met de collega’s van Team Inkoop en
aanbesteden en Team Financieel Beheer & Debiteuren.
Het team Contractadvies en Inkoopadministratie geeft uitvoering aan de
inkoopadministratie, oftewel de keten van contractregistratie tot factuurafhandeling. We
verwerken binnenkomende facturen, maken bestelorders en draaien ook de
Servicedesk financiën. Daarnaast houden wij ons bezig met het
aanmaken/onderhouden van relaties in ons systeem en bewaken wij een groot deel van
de door de organisatie opgevraagde rapportages.
Je bent in staat om op mensgerichte, inspirerende en enthousiasmerende wijze de
collega’s van de Inkoopadministratie mee te nemen. Je hebt uitgebreide kennis van en
ervaring met de gemeentelijke financiën en bent in staat dit op diverse manieren in te
zetten bij het functioneel en operationeel aansturen van jouw team. Je neemt het
voortouw, maar zorgt ook dat je het team meekrijgt. Je bent flexibel en bent dagelijks
bezig met diverse vragen en/of werkzaamheden.
De coördinerend senior is verantwoordelijk voor de werkverdeling en prioriteitsstelling
van taken van de medewerkers bij de Inkoopadministratie. De coördinerend senior
geeft operationeel en functioneel leiding aan medewerkers (voornamelijk financieel
administratief medewerkers, medewerkers Purchase2Pay en servicedeskmedewerkers).
De coördinerend senior heeft geen hiërarchisch leidinggevende taken en is
ondersteunend aan de teammanager.
De coördinerend senior inspireert, stimuleert en enthousiasmeert zijn/haar team,
neemt de medewerkers mee in veranderingen in het werk en creëert hiervoor draagvlak.
De coördinerend senior stuurt op optimale inrichting van processen, procedures en
richtlijnen en draagt zorg voor implementatie/ naleving. De coördinerend senior geeft
vorm aan de dienstverlening. Haalt daarvoor de behoeften bij de stakeholders op en
communiceert over de dienstverlening. Daarnaast is hij/zij een volwaardige
gesprekspartner in de overleggen waaraan hij/zij deelneemt, zoals bij projecten.
Hij/zij is geen projectleider, maar zorgt ervoor dat juiste inhoudelijke expertise wordt
ingebracht in projecten. De coördinerend senior fungeert als eerste aanspreekpunt voor
inhoudelijke vragen, knelpunten en dergelijke voor zowel de collega’s binnen het team
als buiten het team.
Voor deze functie is het van belang om grotendeels op kantoor te werken.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox