Gemeente Den Helder

Coordinator nutsbedrijven

Gemeente Den Helder

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Zorg jij ervoor dat kabels en leidingen veilig en volgens afspraak worden aangelegd? Ben jij degene die het overzicht bewaart, graag schakelt met externe partijen én een scherp oog heeft voor techniek en veiligheid? Dan ben jij misschien wel de stabiele factor die wij zoeken als Coördinator nutsbedrijven binnen het team Openbare Ruimte van Gemeente Den Helder.

Wat ga je doen
Als Coördinator nutsbedrijven ben jij verantwoordelijk voor een goede afstemming tussen de gemeente, nutsbedrijven en andere externe partijen. Jij beoordeelt aanvragen voor het plaatsen van kabels en leidingen, houdt toezicht op de uitvoering en bewaakt de kwaliteit van het werk in onze openbare ruimte. Jij weet precies wat er speelt – van werkzaamheden in een nieuwbouwwijk tot vervanging van oude infrastructuur.
Je hebt veel contact met collega’s binnen de gemeente, maar ook met nutsbedrijven, Port of Den Helder en de Woningstichting. Je stemt werkzaamheden af, organiseert overleggen en zorgt ervoor dat alles veilig, efficiënt en volgens afspraak gebeurt. Daarnaast zorg je ervoor dat de kosten worden verrekend, schades worden beoordeeld en dat gegevens up-to-date zijn bij het Kadaster.
Een greep uit je taken:

  • Je verleent en beoordeelt toestemming voor het aanleggen van kabels en leidingen;
  • Je houdt toezicht op het werk van nutsbedrijven en externe partijen;
  • Je organiseert overleggen met nutsbedrijven en projectleiders;
  • Je bent intern aanspreekpunt voor kabel- en leidingvragen vanuit team Openbare ruimte;
  • Je stelt opdrachtbrieven op en vraagt offertes op waar nodig;
  • Je beoordeelt aansprakelijkstellingen bij schades;
  • Je vraagt Klic-gegevens op bij het Kadaster en houdt deze actueel;

Na gunning dient de gegunde partij een VOG van de kandidaat te overleggen

Kandidaatomschrijving

Ervaring met het verlenen, toetsen en beoordelen van vergunningen en instemmingsbesluiten t.b.v. werkzaamheden aan de ondergrondse infra
Beschikt over minimaal een afgeronde mbo opleiding in de richting van civiele techniek
Minimaal drie jaar ervaring in de afgelopen vijf jaar als coordinator kabels en leidingen

Interviewplanning

De interviews vinden plaats in de laatste twee weken van november. Dag en tijdstip zullen in overleg gaan met de kandidaat

Toelichting op rooster

Hybride werken is in overleg mogelijk. Echter wordt een kandidaat ook minimaal 50% op locatie verwacht

De Eisen

  • Opleiding De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde mbo opleiding in de richting van civiele techniek/GWW/Infra of bouwkunde

De Wensen

  • Werkervaring De kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als coordinator/toezichthouder kabels en leidingen bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.
  • Beschikbaarheid De kandidaat is uiterlijk per 1 december beschikbaar (of eerder indien mogelijk).
  • Opleiding De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van civiele techniek of soortgelijk.
  • Ervaring De kandidaat heeft ervaring met het verlenen, toetsen en beoordelen van vergunningen en instemmingsbesluiten t.b.v. werkzaamheden aan de ondergrondse infra. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
17 november 2025 om 16:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox