Gemeente Midden-Groningen

Business Controller

Gemeente Midden-Groningen

De opdracht­omschrijving

Op dit moment verstrekt de accountant een controleverklaring met een oordeel inzake getrouwheid en rechtmatigheid bij gemeenten. Zowel op het vlak van getrouwheid als rechtmatigheid heeft onze gemeente bij de jaarrekening 2019 een goedkeurende verklaring gekregen. Door een wetswijziging moet het college van B&W vanaf het boekjaar 2021 zelf een rechtmatigheidsverklaring afgeven bij de jaarrekening. De komende periode zal hiervoor een plan van aanpak worden opgesteld, waarna een projectmatige implementatie volgt.


Hoofdtaak
-U stelt een projectplan op voor de overgang van de verantwoordelijkheid van rechtmatigheid naar het college en implementeert het projectplan.

Overige taken
-U adviseert over en begeleid systeem- en gegevensgerichte interne controles. Uw belangrijkste aandachtsgebieden zijn belastingen, leges en de gemeentelijke kredietbank.
-U stelt taakgerichte rapporten op en toetst de kwaliteit van de teamproducten en doet verbetervoorstellen.
-U adviseert over de inrichting en de kwaliteit van de administratieve organisatie
-U bent sparringpartner voor het realiseren van het controlmechanisme door meedenken, vooruitkijken en volgen van de bewegingen in de gemeente.

Kandidaatomschrijving

U heeft ervaring met een vergelijkbare opdracht in een middel grote gemeente. U bent communicatief vaardig en verbindend.

Interviewplanning

De interviews staan gepland op maandagmorgen 10 augustus 2020.

Toelichting op rooster

Invulling naar eigen inzicht op maandag t/m donderdag.

Dienstencategorie

Diensten van accountants, controle en boekhouding

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U heeft succesvol een relevante hbo/wo opleiding afgerond en bent in het bezit van een PRINCE2 certificaat.
  • U heeft aantoonbaar recente werkervaring als business controller in een middel grote gemeente.

De Wensen

  • Naast een relevante HBO opleiding en PRINCE2 certificaat is een opleiding en werkervaring op het gebied van verandermanagement vereist. Toon dit aan op uw CV
  • U heeft kennis van en recente ervaring met interne controles op het gebied van belastingen, leges en de gemeentelijke krediet bank.
  • U heeft als businesscontroller ervaring met het opstellen van een plan van aanpak inclusief de implementatie daarvan. Opgedane ervaring met het onderbrengen van de rechtmatigheidsverantwoording bij het college is een pre.
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.<br> <div style="padding:10px">Tijdens het verificatiegesprek wordt ingegaan op relevante werkervaring en wordt gevraagd om voorbeelden daarvan.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox