Gemeente Amsterdam
max ā¬70 per uur
Noord-Holland
36 uur per week
24 mei 2021
01 juli 2022
Functieomschrijving
De medewerker is werkzaam in een team die de WOZ aanvragen behandelt die worden gesteld in het kader van de Erfpacht overstapregeling. Het gaat daarbij om communicatie met de belanghebbende, verzenden van beschikkingen, beantwoorden en afhandelen van bezwaren en de verwerking van de informatie in de systemen van Belastingen.
Werkzaamheden
De werkzaamheden maken onderdeel uit van een tijdelijk traject van ongeveer 1 jaar, waarbij alle aanvragen afgehandeld moeten zijn. Naar verwachting gaat het hierbij om ca 30.000 tot 60.000 aanvragen. De aanvragen zijn onderdeel van de erfpacht overstapregeling bij de directie G&O. Het belang van de uitvoering heeft daarmee ook direct raakvlak met deze directie. Je zult werken in een team van ongeveer 5 tot 10 medewerkers, aangestuurd door een coördinator.
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/
De opdrachtgever(s)
Amsterdamse inwoners en ondernemers leveren via lokale belastingen een financiële bijdrage aan de stad. Uit deze opbrengst worden bijvoorbeeld de kosten van verkeer en vervoer, onderwijs, cultuur, sport, openbaar groen en openbare verlichting betaald. De directie Belastingen is gevestigd in Amsterdam Zuid Oost. De teams die bij Belastingen werken, dragen bij en zorgen voor de heffing en inning van de verschillende lokale belastingen.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox