gemeente Purmerend

Werving en selectie specialist

gemeente Purmerend

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Gemeente Purmerend groeit de aankomende jaren uit naar een gemeente met 100.000 inwoners. Een taak die veel kansen én uitdagingen oplevert. Samen werken we aan een prachtig Purmerend; een gemeente met ruimte voor ontwikkeling, ambities en groei. En dat herken je terug op de werkvloer. Binnen het werk bij de gemeente kennen we drie domeinen die doorlopend met elkaar samenwerken om aan onze opgaven te voldoen. Het Maatschappelijk en het Ruimtelijk Domein zetten zich direct in voor de inwoners en ondernemers. Het domein Bedrijfsvoering en diensten doet dit zowel direct als indirect en ondersteunt beide domeinen.

Opdracht
Purmerend groeit, de arbeidsmarkt staat onder druk én wij zijn een organisatie die interne medewerkers de kans wil geven om zich verder te ontwikkelen. Zo vervult één van onze medewerkers, gedurende de afwezigheid van onze recruiter, tijdelijk deze functie. Deze in-/ en externe ontwikkelingen zorgen ervoor dat we tijdelijk opzoek zijn naar een specialist op het gebied van werving en selectie.

Jij helpt ons om de processen rondom W&S verder te ontwikkelen, draagt vanuit jou expertise bij aan verschillende W&S procedures en vindt het leuk om nauw samen te werken met onze recruiter en haar te begeleiden in haar ontwikkeling. Je adviseert over creatieve alternatieve strategieën en voert deze zelfstandig uit. Je bent een echte aanjager: doelgericht en creatief. Je bent open en toegankelijk en weet snel een relatie op te bouwen waarin je ook kritisch kan zijn zonder de verbinding te verliezen. Daarnaast kan je snel schakelen tussen de verschillende procedures en beschikt over organisatiesensitiviteit. Ondertussen bouw je aan een sterk netwerk binnen én buiten de organisatie.

De opdracht voer je uit voor team P&O en je stemt inhoudelijk veel af met onze adviseur werving & selectie die de grote lijnen uitzet in de organisatie.

Competenties:

  • Energie, doorzettingsvermogen, overtuigingskracht;
  • Empathisch vermogen;
  • Gespreksvaardigheid;
  • Initiatiefrijk, ondernemerschap, commercialiteit;
  • Netwerkvaardigheid;

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Aanwezigheid op het Stadhuis is gewenst, werkdagen in overleg te bepalen.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar ervaring in de afgelopen 7 jaar als (corporate) recruiter in de publieke sector;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau.

De Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met wervingsprocedures bij een overheidsorganisatie (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring bij middelgrote en/of grote overheidsorganisatie (vanaf 50.000 inwoners) (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar in het bezit van een relevant en actueel netwerk binnen regio Noord-Holland (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Je geeft aan in een korte motivatie waarom deze opdracht je aanspreekt en waarom jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient te zijn geschreven door de kandidaat zelf (benoem dit duidelijk in het cv).
  • Aantoonbare werkervaring met het opleiden of begeleiden van collega’s (benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox