Gemeente Borne

Secretaris commissie bezwaarschriften

Gemeente Borne

  • geen max tarief

  • Overijssel

  • 16 uur per week

  • Juridisch
  • 01 mei 2025

  • 31 oktober 2025

De opdracht­omschrijving

Ben jij een juridisch expert met een sociale en verbindende instelling? Wil jij bijdragen aan een zorgvuldige en efficiënte behandeling van bezwaarschriften binnen het Sociaal Domein? Dan zijn wij op zoek naar jou! 

De gemeente Borne is op zoek naar een:  
 

Secretaris Commissie Bezwaarschriften met als zwaartepunt het Sociaal Domein   

Als Secretaris Commissie Bezwaarschriften speel je een cruciale rol in de behandeling van bezwaarschriften. Je bent een sparringpartner voor de commissieleden, stelt de adviezen van de commissie op en bewaakt de procedures. Daarnaast bereid je de hoorzittingen voor en onderhoud je contacten met alle partijen die bij een bezwaarschrift betrokken zijn, zoals bezwaarden, hun advocaten en de gemeentelijk vertegenwoordiger.   

Wat ga je doen?   

  • Beoordelen van de ontvankelijkheid van bezwaren; 

  • Opstellen van adviezen van de commissie; 

  • Bewaken van de procedures rondom de behandeling van bezwaarschriften; 

  • Voorbereiden van de hoorzittingen en onderhouden van contacten met bezwaarden, derden en andere betrokkenen over de werkwijze van de commissie en de voortgang van het proces; 

  • Juridisch adviseren aan de commissie; 

  • Opstellen van het jaarverslag van de Commissie advisering bezwaarschriften; 

  • Verrichten van algemene juridische werkzaamheden binnen de organisatie. 
     

  •  

De Eisen

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een provincie, waterschap of gemeente.
  • De kandidaat is juridisch sterk onderlegd, met minimaal een HBO diploma met voldoende kennis van het algemeen bestuursrecht;
  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan. Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid door de leverancier is ingevuld, wordt de opdracht per direct beëindigd en komt alle mogelijke schade voor rekening en risico van leverancier.
  • De aangeboden kandidaat is geen ZZP’er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.

De Wensen

  • De kandidaat beschikt minimaal over 3 jaar recente en specifieke kennis van het Sociaal Domein.
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar relevante werkervaring binnen een provincie, waterschap of gemeente.
  • De gesprekken vinden plaats op 24 april 2025 tussen 12 uur en 14 uur, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Inlevingsvermogen en een rechtvaardigheidsgevoel; - Een open en sociale houding: je bent in staat om de verbindende schakel te zijn tussen de commissieleden, de gemeentelijk vertegenwoordiger, bezwaarden en andere betrokkenen; - Uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden en dus in staat om juridische teksten helder en begrijpelijk (op B1-niveau) te formuleren; - Je bent effectief en efficiënt; - Jij bent een teamplayer die ook goed zelfstandig kan werken;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
30 april 2025 om 07:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox