Omgevingsdienst Rivierenland
geen max tarief
Gelderland
36 uur per week
30 september 2025
30 maart 2026
De organisatie
Bij ODR zet jij je naast ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
Opdracht
De rijksoverheid heeft acht landelijke robuustheidscriteria vastgesteld voor omgevingsdiensten, onder meer op het gebied van personele capaciteit, bestuurskracht, continuïteit, financiële omvang en deskundigheid. ODR voldoet inmiddels aan zeven van de acht criteria. De uitzondering betreft de omzetomvang op het taakveld milieu. Het Algemeen Bestuur heeft daarom besloten dat ODR moet toewerken naar volledige naleving.
Het project Taakverbreding is opgezet als paraplu voor alle initiatieven rondom uitbreiding van de dienstverlening. De projectleider begeleidt de interne organisatie en voert gesprekken met gemeenten en andere partners om mogelijkheden te verkennen en om te zetten in concrete acties. Jij zorgt ervoor dat ODR in 2026 volledig voldoet aan alle landelijke robuustheidscriteria en werkt mee aan het uitbreiden en verbreden van onze dienstverlening.
Taken en verantwoordelijkheden
Realiseren van de doelstellingen van het project Taakverbreding.
Samen met accountmanagers richting geven aan de aanpak om de doelen te bereiken.
Inhoudelijke sturing en afstemming met het directieteam (DT).
Gesprekken voeren met partners over taakverbreding en nieuwe samenwerkingsmogelijkheden.
Informeren van Algemeen Bestuur en interne organisatie over voortgang en resultaten.
Betrekken en activeren van interne organisatie bij initiatieven.
Competenties
Resultaatgerichtheid – je stuurt op concrete resultaten en bewaakt de voortgang van het project.
Communicatieve vaardigheden – je brengt helder informatie over en voert overtuigende gesprekken met interne en externe stakeholders.
Samenwerken – je betrekt collega’s en partners actief en weet verschillende belangen te verbinden.
Organisatiesensitiviteit – je hebt oog voor bestuurlijke en organisatorische verhoudingen en handelt hier effectief naar.
Benodigd aantal professionals
1
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox