gemeente Waadhoeke (io)

Projectleider dienstverlening

gemeente Waadhoeke (io)

De opdrachtĀ­omschrijving

Opdrachtomschrijving

De afgelopen jaren hebben we als gemeente hard gewerkt aan het verbeteren van onze dienstverlening. Klantreizen zijn uitgewerkt, digitale kanalen versterkt en we hebben ervaring opgedaan met zaakgericht werken. Een mooie basis, maar we zijn nog niet klaar.

Met de visie “Dienstverlening doen we samen 2030” zetten we een volgende stap. Centraal daarin staat MijnWaadhoeke: een digitaal portaal dat inwoners regie geeft in hun zaken en medewerkers ondersteunt met één klantbeeld. Dit portaal is niet alleen een technische oplossing, maar dé motor van verandering in onze organisatie.

Daarom zoeken we een strategisch en verbindend projectleider die deze beweging aanjaagt. Iemand die technologische én organisatorische ontwikkelingen overziet en weet te vertalen naar een haalbare, gedragen en toekomstbestendige aanpak. De projectleider speelt een sleutelrol in de realisatie van MijnWaadhoeke én de samenwerking met SSC Leeuwarden.

Verantwoordelijkheden

  • Treedt op als projectleider en aanjager van MijnWaadhoeke.
  • Verbindt ICT-projecten, dienstverleningsambities en organisatiedoelen met elkaar.
  • Stelt samen met het management een uitvoeringsgerichte roadmap op en bewaakt voortgang, risico’s en draagvlak.
  • Versterkt en borgt de samenwerking met SSC Leeuwarden.
  • Creëert heldere kaders voor governance, eigenaarschap en samenwerking (intern en
  • extern).
  • Ondersteunt de inrichting van dashboards, servicenormen, klantreizen en terugkoppelstructuren. 


De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2025 of halverwege december tot 1 december 2026 voor 24 uur tot 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2025 of halverwege december tot 1 december 2026 voor 24 uur tot 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Aantoonbare ervaring met digitale transformatie, zaakgericht werken en informatiemanagement binnen de gemeentelijke context.
  • Ervaring met kwartiermaken van i-organisaties.
  • Ervaring met Agile en programmatisch werken met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
  • Overziet samenhang tussen processen, data, techniek, houding en gedrag.

De Wensen

  • Is analytisch sterk, besluitvaardig en werkt planmatig.
  • Begrijpt de bestuurlijke context en weet deze te verbinden met operationele realiteit.
  • Heeft een positieve veranderkracht en weet mensen mee te nemen vanuit vakinhoud en collectieve ambitie.
  • Sterk in het identificeren en positioneren van rollen zoals Product Owners, Informatiebeheerders en Functioneel beheerders.
  • Sensitief, verbindend, en in staat om beweging te creĆ«ren.
  • Beschikt over goede communicatieve vaardigheden, is zichtbaar en benaderbaar binnen de organisatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 november 2025 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox