Gemeente Apeldoorn

Medior privaatrecht jurist

Gemeente Apeldoorn

  • max €115 per uur

  • Gelderland

  • 28 uur per week

  • Juridisch
  • 17 november 2025

  • 17 mei 2026

De opdracht­omschrijving

Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.

Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!

In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.

Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.

En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.

Opdracht
De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een medior privaatrecht jurist op inhuur basis. 

De kandidaat heeft goede kennis van het vakgebied, handelt de dossiers zelfstandig af en is in staat om collega’s binnen de gemeente te adviseren. Hij of zij is vaardig in het voeren van overleg, het oplossen van knelpunten en het geven van adviezen.

De kandidaat moet direct inzetbaar zijn bij de volgende werkzaamheden:

  • Het opstellen dan wel beoordelen van anterieure overeenkomsten voor (met name) kleinere particuliere initiatieven;
  • Het opstellen dan wel beoordelen van overeenkomsten met betrekking tot koop/verkoop van onroerend goed waaronder kavels (zowel woningbouw- als bedrijfskavels);
  • Het opstellen dan wel beoordelen van huurovereenkomsten;
  • Het opstellen van overeenkomsten aangaande zakelijke rechten (erfpacht, opstal);
  • Het verzorgen van de notariële afhandeling van dossiers;
  • Alle overige voorkomende juridische werkzaamheden op het werkveld van grondzaken en vastgoed binnen de afdeling Vastgoed en Grond.

Competenties

-           Ervaring met en enthousiasme over het werkveld vastgoed en grond;

-           Goede communicatieve vaardigheden;

-           Flexibel;

-           Toegankelijk en integer;

-           Passend binnen het team.


Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

 

De Eisen

  • 2. Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
  • 3. De kandidaat is zo snel mogelijk, maar uiterlijk per 5 januari 2026 beschikbaar voor minimaal 24 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden verschoven. Aan de vermelde startdatum kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • 4. De kandidaat is in ieder geval één dag op kantoor aanwezig.
  • 5. Kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding Rechten. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende CV.
  • 6. De kandidaat heeft in ieder geval 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring*. Voornoemde dient te blijken uit het ingediende CV. * werkervaring met de genoemde werkzaamheden in de opdrachtomschrijving
  • 7. De inschrijver dient tenminste één referentie op te geven van een soortgelijke opdracht. De referentie mag niet ouder zijn dan drie jaar.

De Wensen

  • 11. De kandidaat heeft werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie en/of gemeente (maximaal 25 punten).
  • 12. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied. Dit wordt beoordeeld aan de hand van ingediende CV en motivatie (maximaal 25 punten).
  • 13. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die gesteld zijn in deze uitvraag. Dit wordt beoordeeld aan de hand van de ingediende CV en motivatie (maximaal 45 punten).
  • 10. De kandidaat is van maandag 15 t/m vrijdag 19 december 2025 beschikbaar voor een warme overdracht (5 punten).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
17 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox