Gemeente Zwolle
geen max tarief
Overijssel
20 uur per week
07 oktober 2025
07 april 2026
Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Inwonerszaken
De afdeling Inwonerszaken bestaat uit ruim 90 collega’s die samen zorgen voor een klantgerichte en betrouwbare dienstverlening aan onze inwoners. We zijn een betrokken en hechte club: we staan klaar voor elkaar én voor onze inwoners. Met plezier en professionaliteit helpen we dagelijks bij uiteenlopende vragen, aanvragen en meldingen. Ook voor informatie, advies of het oplossen van klachten kunnen inwoners bij ons terecht. We zoeken altijd naar de best mogelijke oplossing en denken mee met de inwoner.
De afdeling bestaat uit de secties Burgerzaken en Klantcontactcentrum, en de teams Digitale regie en Advies.
Binnen Burgerzaken onderscheiden we een frontoffice en een backoffice. De frontoffice is hét eerste aanspreekpunt voor onze inwoners terwijl onze backoffice meer op de achtergrond werkt waar het een cruciale rol heeft. Hier borgen we de kwaliteit van de Basisregistratie Personen (BRP), verwerken we complexe aanvragen en mutaties, beoordelen we documenten en verzoeken op juistheid en volledigheid, beheren we de begraafplaatsadministratie en leveren we specialistisch advies zowel richting inwoners als collega’s van de frontoffice. Zo zorgen we er samen voor dat inwoners op belangrijke momenten in hun leven kunnen rekenen op betrouwbare en correcte dienstverlening.
Opdracht
De gemeente Zwolle beheert vier begraafplaatsen, elk met een eigen karakter en betekenis voor de stad. Hier bieden we inwoners een waardige en respectvolle laatste rustplaats voor hun dierbaren.
Binnen de begraafplaatsadministratie werken momenteel twee collega's. Samen zorgen zij voor een correcte en zorgvuldige administratie en een warm en professioneel aanspreekpunt voor inwoners en partners.
Door een recente ontwikkeling is tijdelijk extra ondersteuning nodig op deze administratie.
Als medewerker begraafplaatsadministratie ben je aanspreekpunt voor de beheerder van onze vier begraafplaatsen, steenhouwerijen en nabestaanden.
Je beheert de administratie, waaronder: het opvoeren van dossiers, verwerken van post, beoordelen en verwerken van aanvragen voor gedenktekens en facturering.
Je verzorgt gemeentelijke uitvaarten en houdt toezicht op de naleving van de verordening Gedenkstenen.
Je beheert de agenda van begraafplaats en aula.
Je draait mee in beschikbaarheidsdienst begraafplaatsen zodat we ook buiten kantoortijden continuïteit en zorgvuldigheid kunnen waarborgen.
Competenties
Je bent communicatief vaardig, klantgericht en schakelt soepel, ook onder druk of bij onverwachte situaties. Je hebt een proactieve houding, toont eigenaarschap en werkt zorgvuldig. Je bent digitaal vaardig en ziet waar processen slimmer of efficiënter kunnen.
Je bent een teamspeler die verbinding legt, zowel binnen de organisatie als daarbuiten.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Dinsdag, woensdag en donderdag
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox