Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

Kwaliteitsadviseur

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Reden van de inhuur
De staf strategie en control is een nieuw team binnen VGGM. Dit team brengt bestaande taken samen die voorheen op verschillende plekken werden uitgevoerd. De oprichting van dit team moet onder andere een impuls geven om gezamenlijk een kwaliteitsbeleid te ontwikkelen, passend bij onze organisatiedoelen. Daarbij ligt de focus op verbetermanagement en het vergroten van het lerend vermogen.

Wat ga je voor ons doen?
- Je werkt mee aan het vormen van een visie op kwaliteit voor heel VGGM (t.a.v. ondermeer procesmanagement, lerend vermogen/verbeteren, meldprocessen, audits, risicomanagement).
- Je speelt een rol in het onderhouden en verder ontwikkelen van het kwaliteitsmanagementsysteem.
- Je beschrijft, ordent processen en stelt bij waar nodig.
- Je werkt mee aan het verder verbeteren/ automatiseren van het Veilig Incident Melden (VIM incl. calamiteiten)-, klachten en meldproces (meldformulieren BRW, incidenten crisisbeheersing)
- Je adviseert bij VIM afhandelingen en bij calamiteitenonderzoeken.
- Je geeft uitvoering aan de centrale klachtenfunctionaristaak binnen het klachtenproces.
- Je ondersteunt bij het maken van de termijnrapportages van VIM en klachten en het automatiseren daarvan in power BI.
- Je speelt een rol bij interne audits (coördinatie en uitvoering).

Resultaten
In afstemming met de interim kwartiermaker en in samenwerking met de kwaliteitsadviseurs lever je de volgende resultaten:
- Kwaliteitsbeleid
- Verbetermanagement
- Doorontwikkeling 'melden' binnen VGGM
- Beter benutten Zenya
- Verberterd klachten- en calamiteitenproces VGGM

Competenties 
- Samenwerkingsgericht;
- Aanpassingsvermogen;
- Analytisch en oplossings-/resultaatgericht;
- Betrouwbaar en integer;
- Klantgericht en representatief;
- Bestuurlijk- en organisatorisch sensitief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11 (€110,). Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat. VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: nvt
Is hybride werken mogelijk: mogelijk

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau, op het gebied van bestuurskunde, bedrijfskunde, kwaliteitsmanagement of vergelijkbaar;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur kwaliteitsmanagement, waarbij je werkte met kwaliteitssystemen
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij de overheid/non profit organisatie

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met de aard van onze organisatie (publiek domein, zorg, gemeente, non profit) en kent op hoofdlijnen de uitdagingen binnen bedrijfsvoering
  • Aantoonbare werkervaring binnen een veiligheidsregio, GGD of ambulance
  • Je bent een aanpakker die niet afschrikt van veel werk en onoverzichtelijke processen, je vindt het juist een uitdaging deze te ordenen. Toon dit aan door middel van een korte motivatie van niet meer dan 1A4
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
15 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox