
Gemeente Amstelveen
max €100 per uur
Noord-Holland
32 uur per week
08 december 2025
30 april 2026
In verband met een zwangerschapsverlof is Gemeente Amstelveen op zoek naar een Juridisch Adviseur Omgevingsrecht.
Het team Omgevingsplan & -Vergunningen maakt deel uit van de afdeling Stedelijk Ontwikkeling van de gemeente Amstelveen. Deze afdeling kenmerkt zich als dynamisch, dienstverlenend en ondernemend. Samen met je collega’s zorg je voor een goed verloop van de (ruimtelijke) processen waarbij de belangen van de burger en de gemeente centraal staan.
Als Juridisch Adviseur Omgevingsrecht houd je je bezig met het volgende: werkzaamheden:
- Toetsen van vergunningsbeschikkingen, procedure en de bijbehorende stukken.
- Vertegenwoordigen van het collega in bezwaarzaken op omgevingsvergunningen, legesbeschikkingen en woonvergunningen en -ontheffingen.
- Fungeren als vraagbaak voor collega's.
- Adviseren op ad-hoc vragen van het bestuur .
De opdracht loopt tot 1 mei 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.
Competenties
Als Juridisch Adviseur Omgevingsrecht beschik je over de volgende competenties:
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert. Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.
VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden.
De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.
De gesprekken vinden plaats op 20 november tussen 9.00 en 12.00 uur op het raadhuis van gemeente Amstelveen.
De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.
Dagen in overleg.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox