BVEB (Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard)

Juridisch adviseur bezwaar en beroep

BVEB (Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard)

  • geen max tarief

  • Gelderland

  • 8 uur per week

  • Juridisch
  • 01 november 2025

  • 01 mei 2026

De opdracht­omschrijving

Omschrijving Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard:
De Bedrijfsvoering eenheid Bommelerwaard (BVEB) ondersteunt de gemeenten Maasdriel en Zaltbommel op het gebied van Financiën, Juridische zaken, Informatisering & Automatisering en HRM. Met 75 collega’s werken we in Zaltbommel of Kerkdriel of digitaal.

De organisatie kent een open en informele sfeer. Aandacht voor de mens vinden we belangrijk en talent blijft niet onopgemerkt. Je krijgt veel ruimte om je werk als professional te kunnen uitvoeren omdat we weten dat jij in staat bent om de juiste inschattingen te maken.

Naast ons dagelijks werk brengen we de grote en kleine opgaven in kaart, zodat we hier beter op kunnen sturen. We maken vooraf afspraken met de gemeenten over resultaten en prioriteiten, zodat er meer rust en regelmaat komt op de werkvloer. We noemen dit het ‘Programma bedrijfsvoering’

Opdracht
De juridisch adviseur bezwaar en beroep is verantwoordelijk voor het adviseren en vertegenwoordigen van de gemeenten in beroepsprocedures. De adviseur speelt een sleutelrol in het waarborgen van de juridische belangen door middel van grondige analyse van besluiten en het opstellen van juridische documenten.

Specifieke taken kunnen onder andere het volgende omvatten:

  • Analyseren van besluiten op juridische en inhoudelijke aspecten, en het inschatten van de kans van slagen bij beroep.
  • Beroepsprocedures voeren:
    • Indien het bezwaar niet leidt tot het gewenste resultaat, het voeren van beroepsprocedures bij de rechtbank of andere bevoegde instantie.

    • Het indienen van beroepschriften en het voorbereiden van de zitting.

Competenties

  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden: het vermogen om juridisch complexe zaken helder en beknopt over te brengen.

  • Sterk analytisch vermogen om besluiten en juridische documenten te doorgronden en te interpreteren.

  • Stressbestendigheid: het vermogen om onder druk te werken, deadlines te halen en nauwkeurig te blijven.

  • Klantenservicegericht: in staat om in gesprek met cliënten duidelijk advies te geven en hen door het juridische proces te leiden.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

 

De Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;.2.Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;3. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding bestuursrecht of juridische richting;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als juridisch adviseur met de focus op bestuursrecht en broepsprocedures (benoem dit concreet in het cv);
  • Aantoonbare kennis van bestuursrecht, procesrecht en de wet- en regelgeving binnen broepsprocedures. Opgedaan middels een afgeronde cursus en/of opleiding;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met het opstellen van bezwaarschriften, het voeren van beroepsprocedures en directe interne en externe communicatie;
  • Aantoonbare werkervaring binnen een overheids organisatie met Zaaksysteem (benoem waar dit is opgedaan en met wel systeem specifiek).

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox