Gemeente Bunschoten

Juridisch-administratief medewerker

Gemeente Bunschoten

  • max €75 per uur

  • Utrecht

  • 24 uur per week

  • Juridisch
  • 17 november 2025

  • 16 mei 2026

De opdracht­omschrijving

Juridisch administratief medewerker (24 uur per week) - Gemeente Bunschoten

Wat ga je doen?

  • In het coalitieakkoord is opgenomen dat de huisvesting voor arbeidsmigranten goed geregeld moet zijn. Hier is een plan van aanpak voor geschreven. Je bent (mede) verantwoordelijk voor het uitvoeren van het plan. enzorgt er voor dat eventuele vervolgacties worden ingezet.
  • Het verzorgen van bestuursdwang- en dwangsomprocedures door het maken van vooraankondigingen, het opstellen van commentaar op de zienswijze van burgers, het opstellen van een definitieve last onder dwangsom of last onder bestuursdwang.
  • Juridisch advies bij omgevingsvergunningen en de daarmee samenhangende werkzaamheden.
  • Je ondersteunt de jurist grondzaken met juridisch administratieve werkzaamheden.

Waar kom je te werken?
Bij het team Vergunningen Toezicht en Handhaving (VTH).
Dit team houdt zich bezig met vergunningverlening, toezicht en handhaving bij projecten en aanvragen van externe partijen. De medewerkers komen uit verschillende teams — Omgevingsontwikkeling, BROR en Samenleving — en brengen ieder hun eigen expertise mee.
Binnen het team wordt integraal samengewerkt door kennis en ervaring uit de verschillende disciplines te bundelen. Zo wordt vanuit één samenhangende aanpak gewerkt aan het zorgvuldig beoordelen van aanvragen, het naleven van wet- en regelgeving en het bewaken van de kwaliteit van de leefomgeving.

Wat vragen we?

  • ‘Zelfstandig’, ‘flexibel’ en ‘klantgericht’ zijn begrippen die jou het beste omschrijven;
  • Je mondelinge en schriftelijke vaardigheid is uitstekend, net als je luistervaardigheid;
  • Je hebt een afgeronde Hbo opleiding op het gebied van rechten.
  • Ervaring binnen een gemeente is zeer wenselijk, ervaring op het gebied van omgevingsvergunningen is een extra pré
  • Je bent digitaal vaardig, ervaring met een zaaksysteem is een pré.
  • Je bent flexibel inzetbaar.
  • Je bent bereid om 2 dagen op kantoor aanwezig te zijn.
  • Je bent bereid ook andere juridisch administratieve taken op te pakken.

Goed om te weten
De intakegesprekken vinden plaats op dinsdag 19 november.

De Eisen

  • ‘Zelfstandig’, ‘flexibel’ en ‘klantgericht’ zijn begrippen die jou het beste omschrijven;
  • Je mondelinge en schriftelijke vaardigheid is uitstekend, net als je luistervaardigheid;
  • Je hebt een afgeronde Hbo opleiding op het gebied van rechten.
  • Je bent flexibel inzetbaar.
  • Je bent bereid om 2 dagen op kantoor aanwezig te zijn.
  • Je bent bereid ook andere juridisch administratieve taken op te pakken.

De Wensen

  • Ervaring binnen een gemeente is zeer wenselijk, ervaring op het gebied van omgevingsvergunningen is een extra pré
  • Je bent digitaal vaardig, ervaring met een zaaksysteem is een pré.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 november 2025 om 09:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox