RSD Kromme Rijn Heuvelrug

Jobhunter azc

RSD Kromme Rijn Heuvelrug

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De Regionale Sociale Dienst Kromme Rijn Heuvelrug biedt een vangnet voor de inwoners van de gemeenten De Bilt, Bunnik, Utrechtse Heuvelrug, Wijk bij Duurstede en Zeist die tijdelijk niet of onvoldoende in hun inkomen kunnen voorzien. Wij begeleiden hen zo snel mogelijk naar betaald werk of een andere dagbesteding. Een uitdagende taak. Het succes van onze organisatie hangt af van de resultaten die wij behalen in de uitstroom van cliënten, het beperken van de instroom en de kwaliteit waarmee wij bestaande cliënten begeleiding bieden.

Onze medewerkers maken het verschil. Voor onze cliënten en voor onze organisatie!  De inzet van elke medewerker is van belang. In een uitdagende omgeving zijn zij de  professionals, die samenwerken, elkaar steunen en van elkaar leren. Samen bouwen we zo aan een organisatie waar we trots op kunnen zijn!

Korte beschrijving speelveld
In de arbeidsmarktregio Midden-Utrecht heeft een pilot afgerond met jobhunters op zes asielzoekerscentra in de regio. We willen deze pilot verlengen. Zo helpen we de bewoners die willen werken, maar niet weten waar ze terecht kunnen. Ook geven we gehoor aan werkgevers die in onze regio op zoek zijn naar personeel.

De pilot is een samenwerking tussen verschillende gemeenten, het UWV, het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA), het Werkgeversservicepunt Midden-Utrecht en het Werkcentrum Midden-Utrecht.

Dit is je werk
Vanuit de arbeidsmarkt regio Midden-Utrecht ben je werkzaam op de twee AZC’s in deze regio (Leersum en Zeist). Als jobhunter ben je er om bewoners van de AZC’s die willen en kunnen werken te begeleiden naar werk. Dit zijn; asielzoekers die nog in procedure zitten, statushouders gekoppeld aan gemeenten binnen en buiten de regio die wachten op een woning. Hierbij heb je intensief contact met de werkzoekenden tijdens één op één gesprekken, via WhatsApp, mail en telefonisch. Daarnaast heb je veel contact met collega’s van het Werkgeversservicepunt, casemanagers van COA en werkgevers.

Je taken zijn
- Intake- en voortgangsgesprekken plannen en voeren met werkzoekenden op het AZC;
- Actief samenwerken met onder andere werkgeversservicepunt, inburgeringsregisseurs en COA;
- Inschatten welke begeleidingsbehoefte er is als het gaat om solliciteren. Kunnen kandidaten zelf een CV maken, zelfstandig op gesprek of is het beter om mee te gaan etc.;
- Ondersteunen bij het solliciteren (indien nodig maken van het CV en motivatiebrieven, vacatures zoeken, meegaan naar gesprekken);
- Je motiveert de kandidaten als het even tegenzit;
- Je zorgt ervoor dat jouw kennis up to date blijft als het gaat om ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en als het gaat om de ontwikkelingen rondom de wet en regelgeving met betrekking tot werk bij asielzoekers en statushouders;
- Je benadert samenwerkingspartners en werkgevers om de werkzoekende daar te kunnen plaatsen;
- Informeren van werkgever over regels en wat hij moet ondernemen rondom werk aanbieden aan asielzoekers die nog in procedure zitten;
- Je maakt een kort verslag van het traject;
- Je biedt nazorg aan werkzoekenden en werkgevers.

Wat vragen wij van jou
- Je spreekt in ieder geval goed Engels (bij voorkeur ook Arabisch);
- Het is een pre als je kennis hebt van de arbeidsmarkt in Utrecht en omstreken;
- Het is een pre als je kennis hebt van de wet en regelgeving rondom het tewerkstellen van asielzoekers en statushouders;
- We werken met veel verschillende partijen samen. Het is dan ook belangrijk dat je overzicht kunt houden en de samenwerking actief opzoekt en aanvoelt welke belangen er spelen;
- Alhoewel je zelfstandig met je eigen caseload werkt ben je wel een teamspeler en draag je actief bij aan de teamresultaten;
- Je hebt lef en weet hoe je samenwerkingspartners en werkgevers actief en soms ook creatief moet benaderen en overtuigen en deinst niet terug bij een ‘nee’;
- Je bent resultaatgericht en verliest daarbij de mens niet uit het oog;
- De AZC’s bevinden zich in de regio op locaties die met het OV lastig bereikbaar zijn. Je bent daarom in bezit van eigen vervoer

Competenties
- Samenwerken;
- Klantgerichtheid;
- Resultaatgericht werken.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja/nee.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met jobhunten;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met werken met asielzoekers en/of statushouders;

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met jobhunten
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren, motiveren en coachen van asielzoekers en/of statushouders ;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het samenwerken met externe partijen / stakeholders.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox