Shared Service Center ONS

Inkoopadviseur (allround op projectbasis)

Shared Service Center ONS

  • max €110 per uur

  • Overijssel

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 13 oktober 2025

  • 13 juli 2026

De opdracht­omschrijving

Over Ons
Wij zijn Ons. Wij leveren de beste bedrijfsvoeringsoplossing aan overheidsorganisaties in de regio Zwolle. Door bepaalde operationele taken zoals ICT, Inkoop & Contractmanagement en HR met onze eigen expertise units over te nemen, creëren we meer ruimte voor overheden in de regio Zwolle. Dit doen we voor de gemeenten Zwolle, Kampen, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen en provincie Overijssel. Op die manier kunnen zij zich focussen op een goede dienstverlening richting de samenleving. We hebben onze thuisbasis in het mooie provinciehuis in Zwolle. Een plek waar veel betrokken mensen uit de regio samenkomen en werken.  Met een jaarlijkse aanbesteding van projecten en diensten met een totale waarde van ongeveer € 700 miljoen speelt de afdeling Inkoop & contractmanagement van SSC Ons een belangrijke rol in het zo goed mogelijk besteden van het belastinggeld voor Ons en de aangesloten partners. Bij de afdeling Inkoop en Contractmanagement werken inkoopadviseurs, contractbeheerders, contractmanagers en aanbestedingsjuristen.

Opdracht
Als Allround Inkoopadviseur werk je intensief samen met contractmanagers en projectleiders van onze partners, waarbij je aanbestedingen begeleidt en optimalisatie van inkoopprocessen stimuleert. 

Je houdt je bezig met aanbestedingen in de volle breedte van inkopen op het provinciale en gemeentelijke domein: van werken, diensten en leveringen op het gebied van onder andere vastgoed, gebiedsontwikkeling, facilitair, sociaal domein, ICT en inhuur & adviesdiensten. Mede afhankelijk van jouw ervaring zal je projecten uitvoeren in de daarbij passende categorie.
Jouw rol is cruciaal in het begeleiden en adviseren van onze partners en het verder professionaliseren van hun inkooptrajecten. Omdat we voor veel verschillende partners werken zijn de inkoopopdrachten heel divers.  

  • Je werkt aan uiteenlopende mooie projecten en resultaten in de regio Zwolle en aan onze verdere professionalisering.
  • Je werkt aan meervoudig onderhandse, Nationale en Europese aanbestedingen 
  • Je signaleert, anticipeert en adviseert op de behoeftes van de klant i.r.t. de gecontracteerde dienstverlening 

Competenties

- Je bent een doener, sterk in plannen en organiseren Je beschikt over een enthousiasmerende en overtuigende inbreng;
- Je bent een teamplayer: gericht op samenwerking en het opbouwen en onderhouden van de relatie met onze partners;
- Je weet onze partners te begeleiden en adviseren in hun inkoopvraag, waarbij je ze wat het inkoopproces zo goed mogelijk ontzorgt;
- Je hebt een proactieve houding;
- Je bent communicatief sterk;
- Je bent klant- en resultaatgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Gemiddeld minimaal 2 dagen op kantoor, rest in overleg.

 

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur op diverse domeinen bij de overheid in de afgelopen 6 jaar (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
  • Kandidaat is minimaal 2 werkdagen aanwezig op kantoor;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het aanbestedingsrecht
  • Kandidaat beschrijft zelf in de motivatie beknopt welke kwaliteiten hij/zij nodig acht om deze opdracht succesvol uit te voeren. Geeft met concrete voorbeelden aan hoe hij/zij over deze kwaliteiten beschikt (motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf)
  • Aantoonbare afgeronde opleiding NEVI I Publiek(of vergelijkbaar, bijvoorbeeld opleiding Conducto, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord inkopen, duurzaamheid en circulariteit
  • Aantoonbare afgeronde opleiding NEVI II Publiek (of vergelijkbaar, bijvoorbeeld opleiding Conducto, maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met categoriemanagement

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
13 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox