Gemeente Hollands Kroon

Inhuur communicatiemedewerker

Gemeente Hollands Kroon

De opdracht­omschrijving

In Hollands Kroon is veel vraag naar nieuwe, passende en betaalbare woningen. Niet alleen voor inwoners, maar ook voor bijzondere doelgroepen zoals voor asielzoekers, alleenstaande minderjarige vluchtelingen (AMV’ers), Oekraïners, statushouders en spoedzoekers. De gemeente werkt hiervoor met samenwerkingspartners aan slimme oplossingen om versneld te bouwen. Bij dit onderwerp spelen emoties en sentimenten in de samenleving een grote rol. Daarom is goede en duidelijke communicatie van essentieel belang. Wij zoeken een gedreven en ervaren communicatieprofessional die ons hiermee wil helpen. Dit kan een ervaren communicatiemedewerker zijn, maar ook een adviseur. In deze rol ga je nauw samenwerken met een senior communicatieadviseur, die we op dit moment ook werven via inhuur. Vanuit team Communicatie ga je aan de slag met het team Wonen: zij zijn met veel bevlogenheid en lef aan de slag om de nodige snelheid te creëren in het bouwen van verschillende woningen voor verschillende doelgroepen.

Je gaat aan de slag met communicatie binnen de volgende opgaven: 
1. Programma wonen & gebiedsontwikkeling

  • 500 flexwoningen
  • Versnelling reguliere woningbouw
  • Uitvoeringsprogramma wonen
  • Omgevingsvisie
  • Dorpsontwikkelvisies
  • Gebiedsontwikkelingen

2. Drie woon- en opvanglocaties voor asielzoekers, statushouders, Oekraïners en spoedzoekers 
Wij hebben niet voldoende capaciteit en/of kennis beschikbaar. Voor deze rol willen wij inhuren.

Takenpakket
De onderstaande werkzaamheden behoren tot de opdracht en maken onderdeel uit van de prijslijst:

  • Maken en meedenken over communicatieplannen incl. participatie en stakeholdersanalyses;
  • sentiment en omgevingsinformatie inzichtelijk maken; 
  • organisatie van bewonersbijeenkomsten en participatietrajecten 
  • zorgen dat informatie via de gemeentelijke kanalen up to date is en blijft;
  • communicatiemiddelen maken zoals Q&A’s, nieuws/persberichten, uitnodigingen, brieven, nieuws/persberichten etc;
  • overleg en afstemming met betrokkenen in team Communicatie & team Wonen;
  • beheren van de mailbox tijdelijkehuisvesting.

De genoemde werkzaamheden worden uitgevoerd door de door u aangedragen kandidaat.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ervaring: Minimaal 3 tot 5 jaar werkervaring bij de (semi) overheid in een soortgelijke functie is vereist.
  • Beschikbaarheid: Je bent ten minste 4 dagen per week beschikbaar, waarvan minimaal twee dagen op kantoor. Dit stelt je in staat om snel te schakelen met de gemeentelijke organisatie.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
21 mei 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox