Zorginstituut Nederland

Inhuur communicatie-adviseur linnean

Zorginstituut Nederland

De opdracht­omschrijving

We zoeken bij uitstek een ‘hands on’ persoon:
  1. De persoon kent het speelveld: zorgorganisaties, beleidsmakers, professionals. Begrijpt de taal van de zorg én van media. Ervaring met communicatie binnen of rondom netwerken, consortia of maatschappelijke thema’s is een pré.
  2. Niet alleen een denker, maar ook een doener. Iemand die samen met ons kijkt naar wat werkt en het daarna ook echt oppakt. Kan zelfstandig een scenario uitwerken én uitvoeren, zonder steeds terug te vallen op planvorming.
  3. Kan scherpe, toegankelijke en passende content maken/bedenken: van artikelen en interviews tot sociale media en nieuwsbrieven. Denkt in invalshoeken die interessant zijn voor vakmedia en weet hoe je een boodschap nieuwswaardig maakt.
  4. Liefst iemand met ingangen bij relevante vakbladen of redacties. Iemand die weet hoe je een pitch of opiniestuk geplaatst krijgt.
  5. Iemand die initiatief neemt, het tempo erin houdt, en zelf komt met voorstellen. Kan ook goed schakelen met verschillende mensen binnen het netwerk, zonder dat alles van ons moet komen.
  6. Geen dikke rapporten of lange trajecten, maar iemand die concreet werkt aan zichtbaarheid: wat gaan we doen, wanneer, met welk doel, en wie doet wat?

Doelgroepen

• Bestuurders van bijvoorbeeld ziekenhuizen, zelfstandige klinieken, zorgverzekeraars en ICT-organisaties binnen de MSZ.

• Zorgprofessionals waaronder artsen, verpleegkundigen en andere paramedici.

Gewenste resultaten

• Zichtbare toename van interactie en bereik via LinkedIn en de website.

• Actieve inzet van netwerk-expertise voor zichtbaarheid en naamsbekendheid.

• Grotere bekendheid onder bestuurders en zorgprofessionals binnen de MSZ.

• Communicatiever en zelfstandig opererend programmateam.

• Concreet opgeleverde communicatieproducten:

• Een kort, bondig en functioneel communicatieplan;

• Werkbare formats voor posts en webcontent;

• Posts/artikelen in samenwerking met teamleden;

• Maandelijkse inspiratiebrief;

• Website content zoals nieuwsberichten.

• Beheer van de content kalender, social mediakanalen en eventueel website.

 

De Eisen

  • Vormvereiste: Heeft u een CV en een motivatiebrief van de aangeboden kandidaat aan deze vraag  toegevoegd?
  • VOG: Kan de door u aangeboden kandidaat bij aanstelling een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overleggen?
  • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 25 uren per week gedurende de periode tussen september en december 2025 (met eventuele verlenging tot eind 2026).
  • Kennis en expertise: Uit het CV en aangeleverde motivatiebrief blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over: Afgeronde HBO-communicatie of vergelijkbaar; Minimaal 5 jaren aantoonbare ervaring als communicatieadviseur; Minimaal 3 jaar ervaring met doelgroepencommunicatie; Minimaal 3 jaar ervaring met marketing; Minimaal 3 jaren aantoonbare werkervaring op een communicatie-afdeling/ vergelijkbare (overheids)organisatie
  • Maximaal uurtarief: Is het ingediende uurtarief van de aangeboden kandidaat minder of gelijk aan onderstaand maximale uurtarief? € 100,- exclusief btw en inclusief reis-, verblijf- en overige kosten.

De Wensen

  • Voer onderstaand het uurtarief in van de door u aangeboden kandidaat.
  • Aantoonbare ervaring met het gebruik en beheer van het LinkedIn-platform - Nee - Ja
  • Communicatiestrategie geschreven   - < 2 strategieën geschreven - 2 strategieën geschreven - 3 strategieën geschreven - 4 strategieën geschreven - 5 of meer strategieën geschreven
  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat werkzaam is geweest als communicatie-adviseur - < 6 jaar - 6-7 jaar - 8-9 jaar - 10-11 jaar - 12-13 jaar - 14 jaar of meer
  • Geef aan hoeveel jaren de aangeboden kandidaat werkzaam is geweest op een communicatie-afdeling / vergelijkbare (overheids)organisatie   - < 4 jaar - 4 jaar - 5 jaar - 6 jaar - 7 jaar of meerq
  • Geef aan hoeveel aantoonbare (minimaal 1 project) kennis van doelgroepenmarketing de aangeboden kandidaat heeft - < 2 projecten - 2 projecten - 3 projecten - 4 projecten - 5 projecten of meer
  • Op de hoogte van de actualiteiten op het gebied van zorg en innovatie rondom zorg. - Nee - Ja

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
21 juli 2025 om 10:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox