Gemeente Schagen

Assetmanager vastgoed

Gemeente Schagen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving:
Voor het taakveld Vastgoed zijn we op zoek naar een asset manager vastgoed in verband met zwangerschapsverlof.
Het is de taak van de asset manager om de assets uit de desbetreffende deelportefeuille efficiënt te beheren. Het betreft de deelportefeuille sport,  cultuur en gronden.


De werkzaamheden zijn:
- je bent ‘eigenaar’ van de gebouwen in jouw deelportefeuille en verantwoordelijk voor de contracten, (aansturing van) 
  technisch en juridisch beheer en bijbehorende begroting
- begeleiding vastgoedbeheertrajecten, onderhandelingen en het opstellen van o.a. (complexe) huur-, verkoop-, rechten
  van opstal- en erfpachtovereenkomsten
- zorgdragen dat de vastgelegde rechten en plichten uit de contracten worden nageleefd en adequaat actie ondernemen
  bij tekortkomingen
- advisering van de verschillende stakeholders binnen de gemeente, zoals het bestuur en de beleidsafdelingen-
  uitwerking van integrale adviezen voor de directie, de portefeuillemanager, het college van B&W en de gemeenteraad
- signaleren, volgen en toepassen van ontwikkelingen in de markt, het vakgebied en de bestuurlijke omgeving
- gevraag en ongevraagd input leveren voor diverse beleidskaders o.a. het vastgoed- en accommodatiebeleid
- maken afstemmingafspraken met betreffende beleidsafdelingen.

Resultaatafspraken:
Eind april 2026: Afgesloten huurovereenkomst en opgestelde businesscase en haalbaarheidsonderzoek voor een dorpshuis in de stad Schagen
Eind april 2026: Goed beheerde deelportefeuille sport, cultuur en grond
Eind april 2026: Afgesloten huurovereenkomst voor 1 ijsbaan in een van de kernen van de gemeente
Eind april 2026:  Onderzoek naar mogelijkheid van baggerdepot op uitgegeven grond

Kandidaatomschrijving

Van de kandidaat vragen wij:

- een afgeronde HBO diploma
- minimaal 3 jaar ervaring met assetmanagement binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar
- Aantoonbare adviesvaardigheden op het gebied van vastgoedmanagement, wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken (geschreven na 1-1-2020)
- ervaring met het vastgoedbeheersysteem HTA

Van kandidaat vragen wij onderstaande competenties
- Bestuurlijke en politieke sensitiviteit
- Communicatief sterk zowel in woord als schriftelijk
- Proactief en resultaatgerichtheid

Interviewplanning

De interviews zijn gepland in week 44.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo-opleiding. Dit blijkt uit het meegezonden CV.
  • Werkervaring Kandidaat heeft 3 jaar werkervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar Dit wordt door het CV aangetoond. Referentie vereist
  • Beschikbaarheid Kandidaat is per 1 november 2025 beschikbaar voor 18 uur per week.

De Wensen

  • Werkervaring Kandidaat heeft > 3 jaar werkervaring als asset-/accountmanager vastgoed binnen een gemeente in de afgelopen 6 jaar. Dit wordt door het CV aangetoond.
  • Werkervaring Kandidaat heeft aantoonbare adviesvaardigheden wat blijkt uit 2 meegestuurde adviesstukken (geschreven na 01-01-2020). Dit wordt door het CV aangetoond.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox