Nederlandse Spoorwegen

Assetmanager

Nederlandse Spoorwegen

De opdracht­omschrijving

Startdatum: 26-01-2026
Einddatum: 25-01-2027
Locatie: Utrecht/Landelijk/Thuiswerkplek.
Selectiegesprekken: op dinsdag 6 en vrijdag 9 januari in Utrecht. 
Maximum tarief*: €120-, 
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager FastFlex, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.

Dit ga je doen

Als Assetmanager bij NS Stations ben jij de drijvende kracht achter de verhuur en ontwikkeling van onze (monumentale) gebouwen en locaties gelegen in stationsgebieden of impactvolle gebiedsontwikkelingen in Nederland. Niet alleen behoud je wat er is, maar je creëert kansen, verkleint risico’s en zorgt dat onze gebouwen klaar zijn voor de toekomst. Hierin staat samenwerking, plezier en creativiteit centraal. Met oog voor mens, maatschappij én financieel rendement. 

Je bent bezig met het volgende: 

  • Je analyseert marktontwikkelingen, stakeholders, risico’s en kansen en maakt daarbij gebruik van data. Op basis hiervan bepaal je de strategische richting voor onze assets: investeren, herpositioneren, versterken of afbouwen;
  • Je bent asset-owner van terreinen, (monumentale) gebouwen en altijd op zoek naar de optimale invulling van deze assets;
  • Je ontwikkelt en positioneert een sterke identiteit voor onze assets, vertaalt deze naar branding en communicatie en bouwt aan een levendige community rondom onze gebouwen;
  • Je bent verantwoordelijk de renovaties, herontwikkelingen en huurders inrichtingen van de door jouw bedachte concepten ten behoeve van de verhuur;
  • Je begeleidt aan- en verkoop processen met team Verkoop en Transformatie;
  • Je stimuleert het gebruik en de beleving van onze gebouwen door activaties, placemaking en events, zodat ze echt gaan leven voor gebruikers en bezoekers;
  • Je zorgt voor een optimale kwaliteit in gebruik, van accountmanagement en, welzijn en technisch beheer, in nauwe samenwerking met (interne) partners.

Hier ga je werken

Je werkt vanuit kantoor Utrecht. Je bent landelijk werkzaam in verschillende regio’s, afhankelijk van waar het werk ligt. Dit betekent dat je 1 à 2 dagen per week op locatie in een bepaalde regio werkt. Je draait de regio met één andere Assetmanager die vooral gefocust is op behoud, accountmanagement van de portefeuille en een vastgoedbeheerder welke verantwoordelijk is voor de operationele zaken binnen de portefeuille. Jij bent verantwoordelijk voor verhuur van de portefeuille.Binnen het team fungeer je als senior en bent een voorbeeld voor de junior/medior Assetmanagers en vastgoedbeheerders.

Dit zijn de eisen

  • Minimaal HBO/WO-werk en denkniveau; 
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Assetmanagement in een commerciële omgeving, met een focus op conceptontwikkeling en verhuur;
  • Je beschikt over ervaring met het onderhandelen en sluiten van huurovereenkomsten.
  • Je coördineert renovaties, herontwikkelingen en onderhouds- en renovatiewerkzaamheden in samenwerking met collega’s van verschillende teams;
  • Je bent voor het vastgoed altijd op zoek naar de optimale invulling;
  • Je rapporteert over de prestaties en voortgang van het vastgoed uit jouw portefeuille;
  • Een energieke en flexibele persoonlijkheid;
  • Kennis van het uitvoeren van impact en risico assessments;
  • Een sterk netwerk in de vastgoedwereld;
  • Ervaring met community management of het creëren van gebruikersbetrokkenheid;
  • Vaardigheid in samenwerken en aansturen van partners en stakeholders in complexe omgevingen. Welke competenties maken jou succesvol?;
  •  Analytisch en strategisch denkvermogen om complexe informatie te vertalen naar heldere plannen;
  • Je bent commercieel en resultaatgericht met oog voor kwaliteit, innovatie en duurzaamheid;
  • Communicatief vaardig en verbindend, je weet draagvlak te creëren binnen diverse teams en communities;
  • Data-gedreven en nieuwsgierig naar nieuwe technologieën die gebouwen slimmer en toekomstbestendig maken;
  • Sociaal betrokken en met een passie voor het creëren van plekken waar mensen zich thuis voelen. 

Op NS kun je rekenen

Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je beschikt over een sterk netwerk in de vastgoedwereld. Licht toe op je voorblad.
  • Je beschikt over minimaal HBO/WO-werk en denkniveau.
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar ervaring met Assetmanagement in een commerciële omgeving, met een focus op conceptontwikkeling en verhuur.
  • Je beschikt over ervaring met het onderhandelen en sluiten van huurovereenkomsten.
  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.
  • Je coördineert renovaties, herontwikkelingen en onderhouds- en renovatiewerkzaamheden in samenwerking met collega’s van verschillende teams.

De Wensen

  • Ervaring met community management of het creëren van gebruikersbetrokkenheid.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
24 december 2025 om 09:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox