Gemeente Zwolle

Allround medewerker schulddienstverlening

Gemeente Zwolle

De opdracht­omschrijving

Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Opdracht

Elke schuldregeling wordt gestart vanuit een plan van aanpak gemaakt door een collega schulddienstverlener. Je werkt met je collega's van team schuldregeling, een schulddienstverlener (en als ingezet de budgetconsulent) nauw samen. Dit vanuit de ingerichte matrix teams, op deze manier werk je samen met collega's die de inwoner goed kennen.

Binnen het vakteam van zes consulenten schuldregelaars, ondersteun je elkaar waar nodig en draag je bij aan de ontwikkeling van je specialisme.

Jij inventariseert schulden en berekent de afloscapaciteit en het ‘vrij te laten’ bedrag. Daarna schrijf je schuldeisers aan. Hiervoor krijg je administratieve ondersteuning. Als de schuldbemiddeling is gelukt, onderhoud je nauwe contacten met schuldeisers en onderzoek je hoe het traject verloopt

Schuldregelaars zijn altijd het voorportaal, het minnelijke traject. Hierbij wordt zoveel als mogelijk ingezet op saneringskredieten. Als een weigering van een schuldeiser om mee te werken ‘onredelijk’ is, onderzoek je een dwangakkoord bij de rechtbank. Als er toch geen akkoord mogelijk is, bereid je de case voor in het kader van de WSNP.

Er wordt veel gecommuniceerd via telefonische spreekuren en via e-mail met schuldeisers, instanties en cliënten. Ons slagingspercentage van het minnelijk traject ligt hoog, dus je spreekt met regelmaat blije cliënten als een regeling is gelukt. En daar doe je het voor.

Competenties

  • Integriteit – zorgvuldig omgaan met gevoelige informatie en belangen.
  • Zelfstandigheid en besluitvaardigheid – knopen doorhakken in complexe dossiers.
  • Samenwerken – afstemmen met collega’s, maatschappelijk werkers, deurwaarders en instanties.
  • Probleemoplossend vermogen – creatieve oplossingen vinden voor financiële en sociale knelpunten.
  • Digitale vaardigheid – alle werkzaamheden op de juiste manier verwerken in onze systemen.
  • Stressbestendig - werken onder druk en omgaan met crisissituaties

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag

 

De Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met WSNP-verklaringen en dwangakkoorden
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op miminaal MBO niveau
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Allround Schuldhulpverlener bij een gemeente

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met klantvolgsysteem Allegro
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Allround Schuldhulpverlener bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met crisis interventies

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
16 oktober 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox